China’s online sales sites are increasingly promoting ads for the sale of Uyghurs in “batches of 50 to 100 workers” in rural areas. The popular firm Baidu is the company hosting the main job offers. 

The repudiatory facts were discovered and published by the British news agency Sky News, who claimed that “On Chinese websites, there are dozens of postings advertising Uyghur labor, in batches of 50 to 100 workers,” the news outlet reported on April 16. “Baidu, the company hosting the job postings, did not respond to a request for comment.”

Baidu’s ads suggested that Uighur workers from Xinjiang who are transferred to work elsewhere in China are under “strict political and social controls,” the report noted, in a release said, “the government will guarantee the workers’ safety.”

Approximately 10 million Turkic-speaking Uighurs live in Xinjiang, China’s westernmost territory bordering Central Asia. According to estimates by human rights groups and foreign governments, Chinese Communist Party (CCP) provincial officials in Xinjiang have detained between 1 million and 3 million Uighurs in state-run concentration camps since at least 2017. 

For its part, the Chinese Communist regime officially denies that the camps are meant to exterminate Uyghur identity but has admitted to locking up Uighurs in the camps.

The CCP attempts to justify the concentration camps, as supposed Marxist “vocational training” and “political education” centers for Uighurs in Xinjiang, in theory, designed to draw the Sunni Muslim group away from alleged “extremist” behavior and ideology and into the Chinese labor force. 

Former detainees and former employees of the Uighur camps in Xinjiang say they suffered or witnessed slave labor conditions at the facilities and torture followed by murder and a systematic system of forced abortions.

In this context, the CCP allegedly transferred approximately 80,000 Uighur “graduates” from Xinjiang’s “re-education” camps out of the territory to be enslaved in various factories and plants elsewhere in China between 2017 and 2019, according to a report by the Australian Strategic Policy Institute ( ASPI).

Breitbart News earlier noted other evidence cited by the ASPI in its report, including “online ads using racist cartoon images in traditional Uighur clothing promising ‘skilled, safe and reliable workers’ for willing factories.”

Sky News said in its report Friday that it contacted some of the phone numbers included in the Uighur labor ads.

“One agent told us that workers from Xinjiang needed to be ‘examined politically’ before they could be transferred,” the British news outlet wrote.

“The local government of the receiving province would also do a ‘political examination,’” the labor agent told Sky News, adding, “All workers would be accompanied by ‘supervisors’ … and ‘under half-military management.’”

Sky News traveled to China, where it approached several factories reported to have Uyghur slave labor; the authorities obviously denied the presence of slaves but under no circumstances allowed them into the facilities. Moreover, the CCP police interrogated the journalists for more than two hours and finally ordered them to leave the city immediately.